Menu

Praktiske tips til ditt personlige kontor

De fleste som starter deres privat praksis, har en drøm, visjon eller ide om hvordan kontoret deres skal se ut. De har allerede tenkt på hvor det bør befinne seg, hvordan det er innredet og dekorert og hvor stort det skal være. De har også sannsynligvis visualisert seg sittende på kontoret og betjene klientene deres.

Tross alt, er en av de viktigste egenskapene ved å være en effektiv terapeut, for eksempel, å kunne få kundene til å føle seg trygge og komfortable. Hvordan kontoret ditt er utformet er derfor veldig viktig for å skape den rette atmosfæren for klientene dine.

Den første tingen du bør tenke på er hva slags kontor du egentlig trenger. Sannsynligvis er komfort, privatliv og tilgjengelighet noen av de viktigste funksjonene. Vi vil legge til at utseende og første inntrykk av et kontor er også av stor betydning. En av de viktigste årsakene til at klienter vurderte terapeuter dårlig i tilfredsstillings-undersøkelser, var at de hadde et uryddig eller skittent kontor.

La folk få vite om at du er på jakt etter et kontorlokale

Når du starter i privat praksis er det sannsynligvis klokt å skille ut de små og funksjonelle elementene fra de store. Det å finne en passende plass til å starte opp, kan kreve litt kreativitet. Ikke vær for sjenert til å la folk få vite at du er ute etter en mellomting. Hvis du ikke er beskjeden og lar alle du kjenner få vite om at du er på jakt etter et kontorlokale, kan du bli overrasket over hvor mye hjelp du kan få fra venner og bekjente med denne oppgaven.

Velge et allerede etablert kontorlokale

Å finne et allerede etablert kontorlokale som lar deg dele noen av disse tingene, vil hjelpe deg med å redusere oppstartskostnadene dine betydelig. Det er nemlig ikke billig å måtte starte helt fra “scratch”. De fleste har ikke så veldig stort budsjett i oppstarten, de har gjerne en ekstrajobb, noe prøver lykken på nettsider som tilbyr gratis penger til casino hvor man for eksempel kan få en bet365 bonuskode i 2017, mens andre selger ting som de egentlig ikke har bruk for til å spe på budsjettet med.

Andre mer praktiske ting er møblene du trenger og kontorutstyr. Du trenger garantert en kopimaskin og en datamaskin. En faks eller faks-service kan også være nødvendig. Det er selvsagt viktig at du er lett tilgjengelig for klientene dine. Igjen, å finne et allerede etablert kontorlokale som lar deg dele noen av disse tingene, vil i høy grad hjelpe deg med å redusere oppstartskostnadene dine.

Husk, “less is more!”

Leave a Reply

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *